THE JUNGLE BOOK



Assalamualaikum...


Minggu lepas Cikyah tengok Trailer cerita The Jungle Book ni...terus rasa berkenan benor nak g tengok cerita ni....siap save date lagi ni bila cerita ni keluar..Bagi Cikyah cerita ni best..Banyak element yang boleh dijadikan pengajaran...watak-watak dalam cerita di comel-comel...Cikyah bagi 4.5/5 star.

So semalam apa lagi lepas kerja...balik rumah siap-siap, terus g tengok cita ni..cerita ni sesuai budak-budak nak tengok pun...tak taw nak bebel apa lagi...yang penting cita ni best...huhuhu


Sinopsis Film The Jungle Book (April 2016)

Film " The Jungle Book" Mengisahkan tentang kehidupan seorang anak manusia bernama Mowgli (Neel Sethi) yang ditinggalkan oleh ayahnya di dalam Hutan.  Mowgli dibesarkan oleh sekolompok haiwan yang berada di dalam hutan tersebut.  Ketika suatu musim panas, kawasan hutan menjadi kering .   Air Sungai pun cukup makan.  Keadaan sungai yang cetek menyebabkan batu kedamaian kelihatan.  Semua haiwan berkumpul di sekeliling batu tersebut untuk minum air dengan syarat mereka tidak makan sesama mereka.

Pada ketika tu la, muncul pak belang (harimau) bernama Sher Khan untuk menyerang dan membunuh Mowgli.  Keadaan ini memaksa Mowgli meninggal hutan dan kembali ke kelompok manusia demi menjaga keselamatan haiwan lain.  Sepanjang perjalanan, pelbagai halangan yang terpaksa di tempuh Mowgli.

Perjalanan Mowgli ditemani oleh Harimau Bintang (Ben Kingsley) dan Beruang (Bill Murray). Mereka berusaha sekuat tenaga untuk melindungi Mowgli dari serangan harimau jaahat.  Walaupun mereka harus mengorbankan nyawa mereka masing-masing.  Mampukah Mowgli tewaskan Pak belang yang jahat ni? ....haa ni hampa kena laa p tengok sendiri...nanti kalo Cikyah cerita tak best plak...banyak jugak cerita lucu dalam cerita The Jungle Book ni..

Cerita The Jungle Book ni di adaptasi dari sebuat buku bertajuk The Jungle Book yang ditulis oleh Rudy Kipling pada tahun 1894.

Comments

  1. ok..esok nak bawak Dania tengok wayang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak pengajaran cerita ni..at least budak2 pun boleh learn something

      Delete
  2. Owh best eh.. xde review kat sini tp xpe, ramai blogger kata best rate 4 to 5 stars.. tq.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Daily Treatment Ufora 2023

Ufora skincare & Kosmetik

Giveaway Cash RM600 MAC2016 by Emas Putih